GPS problém - chybný záznam trasy (január 2021)

Každoročne sa všetci športovci tešia na prvý deň v roku, aby ho odštartovali nejakou túrou, či behom alebo len prechádzkou. Ani tento začiatok roka nebol iný, no predsa len sa čosi prihodilo. To, čo sa stalo bolo, že niektoré hodinky (povieme si ďalej ktoré) chybne zaznamenali trasu a mali problém s GPS presnosťou.

GPS problém - čo sa vlastne stalo?

S prechodom na nový rok sa zvyknú objaviť všeliaké problémy a tento rok sa "škriatok pohral" s GPS v športových hodinkách. Športtestery alebo fitness hodinky rôznych značiek Polar, Garmin, Suunto mali značný problém zaznamenať prejdenú trasu, napriek tomu že to nebola nejaká nová trasa alebo že by neboli dlhšie synchronizované s mobilnou aplikáciou.

Záznam prejdenej trasy z takýchto hodiniek potom vyzeral celkom komicky, no posúďte sami. Zopár príkladov chybného záznamu z hodiniek Suunto 9 Baro a Polar Vantage V2.

suunto-9-baro-gps-problem

- Suunto 9 Baro - modrou je vyznačená správna trasa -

polar-vantage-v2-gps-problem-

- Polar Vantage V2 - chybný záznam trasy -

Aké hodinky mali problém s GPS záznamom?

Uvedený GPS problém sa týkal športových hodiniek, ktoré používajú resp. sú vybavené GPS čipom od výrobcu SONY. V podstate takmer všetky značky už cca. 3 roky používajú tento čip, takže problém zasiahol celkom veľa majiteľov okrem napríklad majiteľov smart hodiniek Apple Watch, keďže si značka Apple ide opäť svojou cestou aj v tomto prípade.

Príklad niektorých modelov, ktoré mohli mať problémy s GPS:

  • Garmin Forerunner 45/245/745/945/Fenix 6/MARQ/Vivoactive 3/4/Venu
  • Garmin Edge 130 Plus 530/830/1030 Plus
  • Polar Vantage V/M/V2, Grit X, Ignite
  • Suunto 5 & Suunto 9
  • Coros Apex Pro, Pace 2, Vertix

Problém s GPS záznamom a jeho riešenie

Ako sa ukázalo, problém nastal v dátovom súbore (GPS pre-cache súbor) priamo v hodinkách, v ktorom sú uložené údaje o pozíciách satelitov na najbližšie dni a tak hodinky vedia spoľahlivo nájsť polohu. Tento súbor sa nahráva do hodiniek počas sychronizácie s mobilnou aplikáciou a vždy sa aktualizuje. Majiteľ v tomto prípade nemohol urobiť nič, pretože aj keď synchronizácia prebehla v poriadku, do hodiniek sa uložil súbor s chybnými údajmi.

Riešenia sú pomerne jednoduché:

1. Po spustení GPS aktivity (napríklad beh) na hodinkách počkajte kým hodinky vyhlásia pripojenie GPS signálu. Následne v tomto stave (nespúšťajte štart záznamu) ešte počkajte 2-5 minút, aby si hodinky dokázali aktualizovať polohu satelitov i bez použitia spomínaného dátového súboru. Až potom odštartuje záznam aktivity. Takto to radí aj Garmin na ich oficiálnej stránke.

2. Alebo pred samotným športovaním nechajte hodinky voľne položené niekde vonku na stole, kde je možné prijímať GPS signál na min. 30 a viac minút a spustite záznam aktivity. Hodinky by si takto mali aktualizovať polohu satelitov na oblohe sami.

3. Pomôcť môže aj reštart hodiniek (pozor, nie reset do továrenských nastavení!), kedy sa vymaže cache súbor a hodinky ho budú aktualizovať počas synchronizácie s telefónom. Platí však to isté pravidlo - počkať pred spustením GPS aktivity aspoň 15 minút.

ponuka-sportove-hodinky

Prechod do roku 2021 bol zaujímavý a všetkých nás opäť trošku potrápil. Táto technologická chyba je však maličkosť v porovnaní s tým, čomu čelil svet počas celého roka 2020 a bude čeliť aj tento rok. Prajeme vám všetkým veľa športových úspechov a zostaňte zdraví!

Autor © Fitendo.sk, zdroj: internet, stránky výrobcov

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie